خشکبار, سلامتی

خواص شگفت انگیز پسته

خواص پسته

خواص شگفت انگیز پسته

پسته یکی از لاکچری ترین آجیل ها به حساب می‌آید. این خشکبار سرشار از ریز مغذی است که میتواند بر روی سلامت سیستم قلبی عروقی و فشارخون تاثیر گذاشته و به درمان کم خونی نیز کمک کند. در این مقاله به خواص شگفت انگیر پسته این آجیل لاکچری و لوکس میپردازیم.

 

خواص پسته و گردو

گردو و پسته هر دو آنتی اکسیدان هستند در مقاله خواص گردو درباره مزیت های این آجیل صحبت کردیم. باید بدانید که پسته بعد از گردو در جایگاه دومین آجیل با بالاترین درصد آنتی اکسیدانی قرار دارد. آنتی اکسیدان‌ها به تقویت سلول‌ها کمک کرده و می‌توانند از سرطان جلوگیری کنند.

آنتی اکسیدان‌های لوتئین و زآگزانتین در این آجیل به سلامت چشم کمک می‌کنند و می‌توانند بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط با افزایش سن را کاهش دهند. این دو بیماری از عوامل اصلی نابینایی افراد هستند.

 

خرید پسته درجه از فروشگاه تکین

 

خواص پسته خام برای کم خونی

پسته یک منبع غنی از پروتئین است، تقریبا 30% از محتوای هر دانه پسته را پروتئین تشکیل میدهد. پروتئین بالای آن باعث افزایش میل به سیری در افراد شده و به حمایت از وزن متناسب کمک میکند. از خواص شگفت انگیر پسته می‌توان به لاغری و مدیریت وزن اشاره کرد.

این آجیل سرشار از ویتامین‌های B6 و B1 است که به جلوگیری از کم خونی کمک کرده و موجب درمان کم خونی در افراد می‌شوند. با درمان کم خونی با پسته می‌توانید کدری پوست، ریزش مو، بی حالی، خستگی و خواب رفتن دست و پا را درمان کنید.

 

خواص پسته تازه

خواص پسته تازه نیز مانند پسته خشک است. با این تفاوت که محتوای فیبر و آنتی اکسیدان پسته های تازه و تر بیشتر از پسته‌های خشک است. البته طعم پسته تر خاص تر و تازه تر است اما این نوع پسته فقط در فصل پاییز در دسترس است.

 

خواص پسته خام برای فشار خون

پسته به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. منیزیم و پتاسیم موجود در آن از گرفتگی عروق خونی، پمپاژ شدید خون در عروق و باریک شدن عروق خونی که بیشتر در اثر رسوب چربی در عروق به وجود می‌آید جلوگیری میکند.

در نتیجه میتواند فشار خون را در افراد کنترل کرده و از آسیب ناشی از فشار خون نظیر سکته‌های مغزی و قلبی جلوگیری کند.

 

مضرات پسته چیست؟

به طور کلی این آجیل سرشار از خاصیت است. اما اگر پسته شور مصرف کنید، به دلیل بالا بودن سطح سدیم آن کمی برای بدن مضر است.

پسته شور را به نسبت به پسته‌های خام باید کمتر مصرف کنید و افرادی که دچار فشار خون و مشکلات قلبی عروقی هستند اصلا از پسته شور استفاده نکنید و فقط پسته خام بخورید. خواص شگفت انگیر پسته خام برای بدن بسیار زیاد هستند.

 

روزانه چند عدد پسته بخوریم؟

روزانه بین 50 تا 85 گرم پسته میتوانید بخورید.

 

پسته را چگونه بخوریم؟

  • در کنار سالاد
  • به عنوان صبحانه در کنار نان و پنیر
  • به همراه مربا نظیر مربا به
  • در کنار ماست، غلات، بلغور و جو دوسر
  • به عنوان عصرانه و میان وعده
  • ترکیب با مواد کیک و شیرینی
  • افرودن به غذا و خورشت‌ها
  • به همراه ماهی و یا افزودنی روی دسر
  • برای تهیه معجون در کنار گردو، موز، بادام

 

خرید پسته از فروشگاه تکین

شما می‌توانید بهترین آجیل و خشکبار مخصوصا پسته را از فروشگاه ما تهیه کنید. برای تهیه پسته بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

خرید پسته اکبری

خرید پسته احمد آقایی

خرید پسته فندقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *