دسته‌بندی نشده

خواص نخودچی برای زنان و مردان

نخودچی

نخودچی یکی از آجیل‌های فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه و با کمترین مضرات است که خواص زیادی برای سلامتی خانم‌ها و آقایان دارد. در این مقاله به خواص نخودچی برای زنان و مردان پرداخته‌ایم.

نخودچی چیست؟

نخودچی یک گیاه بو‌ته‌ای است که نسبت به اینکه در چه زمانی برداشت می‌شود در انواع رنگ‌های زرد، قهوه‌ای و سفید وجود دارد. از این گیاه در تهیه انواع سالاد، غذا، شیرینی، کیک و کوکی استفاده می‌شود. استفاده به صورت خام و شور آن به‌عنوان یک آجیل بسیار طرفدار دارد.

خواص نخودچی برای زنان و مردان

نخودچی برای سلامت بدن، تقویت مغز و ماهیچه‌ها، افزایش سیستم ایمنی بدن، درمان کم‌خونی و تقویت دستگاه تناسلی خواص فوق‌العاده‌ای دارد.

نخودچی برای مردان

خواص نخودچی برای زنان و مردان بسیار زیاد است. این آجیل خوشمزه به دلیل دارا بودن ریزمغذی‌های بسیار زیاد برای سلامت جنسی و باروری نیز مناسب است. یک منبع غنی از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین است. این ترکیبات به تقویت باروری و اسپرم در آقایان کمک کننده است. طب سنتی بر این باور است که نخودچی را به همراه روغن زیتون مصرف کنید تا قوای جنسی شما تقویت شده و هورمون‌های جنسی عملکرد بهتری داشته باشند. این آجیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است. استرس اکسیداتیو، کار زیاد، سیگار، اضطراب و استرس موجب اکسید شدن سلول‌های بدن مخصوصا سلول‌های جنسی می‌شوند. در آقایان این مشکل موجب کاهش میل جنسی، کاهش باروری و مشکلات مربوط به سیستم تناسلی می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این خشکبار از اکسید شدن سلول‌های بدن و سلول های جنسی در آقایان جلوگیری می‌کند.

نخودچی برای زنان

نخودچی کشمش یا نخودچی به تنهایی سرشار از خاصیت برای سلامت جنسی بانوان است. این ترکیب از بیمای‌های عفونی در زنان جلوگیری کرده و باعث تقویت میل جنسی و باروری می‌شود. زنان با افزایش سن دچار یائسگی و کمبود کلسیم شدید می‌شوند یائسگی باعث مشکلان شدید پوستی نیز در بانوان می‌شود. نخودچی شور یا نخودچی خام سرشار از کلسیم و ویتامین C است. با مصرف نخودچی به صورت روزانه به همراه بادام و گردو یا یک لیوان شیر از کمبود کلسیم و مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

مضرات نخودچی

نخودچی از خانواده آجیل و خشکبار است و مصرف آن در صورتی که در حد اعتدال باشد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

  • ممکن است بعضی افراد به نخودچی حساسیت داشته باشند. بنابراین دچار واکنش‌های آلرژیک خواهند شد.
  • نخودچی شور برای افراد با بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا مناسب نیست.
  • این آجیل حاوی پتاسیم است. پتاسیم ممکن است با برخی داروها مثل بتا بلوکرها تداخل داشته باشد.
  • اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید پتاسیم زیاد این آجیل برای کلیه‌های شما مناسب نیست. زیرا علائم بیماری کلیوی تشدید خواهد شد.
  • از دیگر مضرات نخودچی می‌توان به این اشاره کرد که کمی دیرهضم است و با نفخ همراه است.

فرق نخود و نخودچی

نخود یک بوته است که میوه آن دانه های حبوباتی یا همان نخود خوراکی است. این بوته می‌تواند تا 30 سانتی متری نیز رشد کند. دانه‌های درشت‌تر برای استفاده در آشپزی به کار برده می‌شوند. دانه‌های کوچک‌تر و زیبا تر توسط کشاورزان و کارخانه‌ها به روش‌های خاصی پخته می‌شوند و در طعم‌های مختلف سرو می‌شوند. بسته به اینکه کشاورز یا کارخانه چگونه نخود را برداشت و فراوری کند رنگ و اندازه نخودچی‌ها متفاوت است.

خواص نخودچی برای زنان و مردان

عکس درخت نخودچی

انواع نخودچی

نخودچی شور

نخودچی شور با آبلیمو، نمک یا طعم‌های دیگر برشته و تفت داده می‌شود. این آجیل به عنوان یک میان وعده خوشمزه در ظرف آجیل در کنار سایر خشکبارها استفاده می‌شود. کودکان عاشق طعم لذیذ نخودچی شور هستند.

نخودچی خام

نخودچی خام بلافاصله بعد از اینکه فراوری شد، به صورت بسته بندی شده یا کیلویی به فروش می‌رسد. این نوع از این خشکبار بیشتر در تهیه شیرینی، کیکی و کوکی کابرد دارد و البته افراد با بیماری‌های قلبی از نخودچی خام استفاده می‌کنند.

فرقی ندارد که خام یا شور باشد در هر دو مورد خواص نخودچی برای زنان و مردان بسیار زیاد است.

طرز استفاده نخودچی

برای تهیه آرد نخودچی، شیرینی نخودچی و کیک نخودچی کاربرد دارد.

آرد نخودچی:

با کمک یک آسیاب می‌توانید نخودچی‌ها را خورد کنید و به پودر تبدیل کنید. از پودر آن در انواع دمنوش، اسموتی یا کیک و کوکی ها خود استفاده کنید. یکی از کاربردهای آراد نخودچی ترکیب با یک لیوان شیر گرم است.

شیرینی نخودچی:

با استفاده از آرد نخودچی، پودر هل یا نارگیل، قند و شکر و روغن جامد می‌توانید یک شیرینی نخودچی خانگی فوق‌العاده با کیفیت را درون فر بپزید و میل کنید.

کیک نخودچی:

در تهیه کیک نخودچی، شما انتخاب‌های مختلفی دارید. تنها تفاوتش با کیک معمولی این است که به جای استفاده از آرد گندم از آرد نخودچی استفاده می‌کنید و کیک با طعم مورد نظرتان را میپزید.

نخودچی را از کجا بخریم؟

انواع نخودچی را می‌توانید از طریق سایت ما، خشکبار تکین در انواع سایز و بسته‌بندی‌ها به راحتی تهیه کنید. نخودچی موجود در سایت ما کاملا تازه و امسالی است و برای استفاده به صورت خام یا شور موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *