خشکبار, دسته‌بندی نشده

فواید تخمه کدو

فوائد تخمه کدو

فواید تخمه کدو

فواید تخمه کدو برای سلامت بدن بسیار زیاد است. این آجیل خوشمزه به صورت شور و برشته، طعم دار شده و خام وجود دارد. سرشار از ویتامین، املاح و مواد معدنی است که به بهبود سلامت بدن کمک می‌کند.

تاریخچه تخمه کدو تنبل به 7500 سال پیش از میلاد باز میگردد. از همان زمان‌های پیشین این تخمه را منبعی غنی برای درمان بسیاری از مشکلات بدن می‌دانستند. مردم این دانه‌ها را نه بخاطر طعم لذیذشان بلکه به دلیل خواص دارویی آن‌ها میخوردند.

 

خواص تخمه کدو

طب سنتی این دانه‌ها را دارویی معرفی می‌کند و برای درمان بسیاری از بیماری ها یا برای تقویت سیستم ایمین بدن آن ها را توصیه می‌کند.

این اجیل برای درمان بسیاری از مشکلات بدن مناسب است. طبق تحقیقات متخصصیان با استفاده از علم مدرن نیز این دانه‌های خوشمزه کدو تنبل سرشار از ویتامین و اسیدهای چرب هستند که برای بدن ما بسیار لازم و ضروری‌اند. بنابراین با خوردن روزانه میتوانید خواص تخمه کدو را در اختیار بدن خود قرار دهید.

 

خواص ضد سرطانی

تخمه کدو روی درمان بیماری‌های سرطانی در زنان و مردان موثر است. زنان در خطر ابتلا به سرطان سینه و مردان در خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند که تخمه کدو از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. بنابراین علائم سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

 

بهبود سیستم قلب و عروق

یکی از ترکیبات این آجیل منیزیم است. منیزیم موجب آرام شدن عضلات و مفاصل شده و با گشاد کردن عروق خونی از رسوب سلولیت در عروق جلوگیری میکند. به گردش خون کمک می‌کند. این ترکیب برای افرادی که مبتلا به نارسایی قلبی یا بیماری‌های قلبی هستند بسیار مفید است.

فشار خون بالا را کاهش داده و باعث نرمال شدن فشار خون در عروق خونی می‌شود. با تنظیم فشار خون خطرات سکته مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد.

 

خواب بهتر و آرام

یکی از مشکلاتی که در عصر حاضر اکثر مردم با گروه‌های سنی مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بیخوابی است. یکی از معضلات جامعه مدرنیته کنونی است. یکی از خواص تخمه کدو این است که این دانه‌ها حاوی تریپتوفان هستند.

تریپتوفان اسید آمینه است که به خواب بهتر کمک می‌کند و سطح آرامش را حین خواب افزایش می‌دهد. مس، سلنیوم و منیزیم دیگر ترکیبات موجود در این آجیل، با کاهش اضطراب و استرس موجب افزایش آرامش بدن و مغز شده و خواب بهتر را تقویت می‌کنند.

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت

اختلال در جذب و دفع قند خون و گلوکز موجب دیابت می‌شود. تخمه کدو تنبل می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. با تنظیم سطح قند خون بدن از دیابت جلوگیری می‌کند و افرادی که مبتلا به دیابت هستند، سطح قند خون خود را با این آجیل کنترل خواهند کرد.

 

سخن پایانی

خواص تخمه کدو برای بدن بسیار زیاد است. این دانه‌ها برای تقویت سیستم گوارشی، مجاری ادراری، توان جنسی و کنترل سطح هورمون‌ها بسیار ایده‌آل هستند. می‌توانید روزانه 100 تا 200 گرم تخمه کدو را به تنهایی یا ترکیب با گرانولا، آجیل و … بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *