خشکبار, سلامتی

خواص گردو برای کودکان

خواص گردو برای کودکان

خواص گردو برای کودکان

کودک و نوزدان به یک رژیم غذایی سالم و غنی نیاز دارند. آن‌ها در سن رشد هستند و در صورت دریافت نکردن هر ریز مغذیی امکان آسیب بدنی برای آن‌ها وجود دارد. از طرفی کودکان ذائقه‌های مختلفی دارند و علاقه‌ای به خوردن هر خوراکی و غذایی ندارند.

اکثر پزشک‌ها مصرف شربت‌های ویتامینی را توصیه میکنند که کودک به سختی آنها را میخورد. اما میتوان با آجیل‌های خوشمزه و غنی از ریز مغذی مثل گردو برای کودکان غذاهای متنوع و سرشار از ریزمغذی را تهیه کرد.

در این مقاله به خواص گردو برای کودکان می‌پردازیم و چند مورد از غذاهایی که میتوانید به کودکان خود با گردو درست کنید را آورده‌ایم.

خرید گردو از فروشگاه تکین

گردو برای کودک یک ساله

گردو کودکان

گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های گروه B، فیبر بالا، منیزیم و فولیک اسید است. مهمترین تاثیری که میتواند روی بدن نوزاد و کودکان یک ساله یا بزرگتر بگذارد، تقویت مغز و استخوان‌های کودک است.

اسیدهای چرب در صورت استفاده دراز مدت در خون تثبیت می‌شوند بنابراین اگر هر روز گردو را به صورت خرد شده، آسیب شده و یا … به کودک خود بدهید میتوانید به تقویت حافظه، بهبود عملکردهای شناختی و رفتاری وی در کوتاه ترین زمان ممکن کمک کنید.

شاید شما نیز دیده باشید که برخی از کودکان دیرتر نسبت به بقیه کودک‌ها شروع به راه رفتن، حرف زدن، شناختن و .. می‌کنند. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است با آجیل‌های غنی مثل گردو، پسته و بادام از کودک خود محافظت و حمایت کنید.

گردو سرشار از ویتامین B1 و B6 است که این دو ترکیب با کمک به رشد بافت مغز می‌توانند به کامل شدن مغز کودک بدون هیچ نقصی کمک کنند.

 

خواص گردو برای قد کودکان

استخوان و دندان‌های کودک برای ساخت نیاز به کلسیم و منیزیم بالایی دارند. با ذخیره هرچه بیشتر کلسیم و منیزیم کودک میتواند از سلامت جسمی بیشتری برخوردار شود.

کلسیم از طریق شیر مادر و یا شیرهای خشک به کودک میرسد اما منیزیم را می‌توانید با آجیل‌های خوشمزه در اختیار بدن کودک دوست داشتنی خود بگذارید. مخصوصا کودکان بالای یک یا دوسالی که شیر نمی‌خورند باید حتما آجیل را در برنامه غذایی آن‌ها قرار دهید.

تقویت استخوان و دندان‌ها یکی از مهم ترین خواص گردو برای کودکان است.

 

خواص گردو برای قد کودکان

خوارکی‌هایی مثل کنجد و بادام زمینی برای بدن کودک و تقویت قد آن بسیار مفید هستند، اما ممکن است کودکان به این خوراکی‌های آلرژی داشته باشند، اما گردو یک منبع غنی از ویتامین، انرژی و کربوهیدرات است که کمتر پیش می‌آید کودکی به آن واکنش داده و دچار آلرژی شود.

یکی دیگر از خواص گردو برای کودکان این است که بدون ایجاد آلرژی از رشد قد کودک حمایت می‌کند.

 

نتیجه گیری خواص گردو برای کودکان

برای اینکه گردو را در رژیم غذایی کودکان قرار دهید، که کودک دچار خستگی از آن نیز نشود و بتواند روزانه آن را بخورد، میتوانید در تهیه انواع دسر، فرنی، سالاد، کیک و پودینگ، شیرموز و … از گردو آسیب شده یا خورد شده استفاده کنید.

 

خرید گردو از فروشگاه تکین

شما می‌توانید انواع گردوها را از فروشگاه ما خریداری کنید.

گردوی پوست کاغذی ایرانی

گردوی پوست کاغذی خارجی

مغز گردو ایرانی

گردو فسنجونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *